آخرین آمار از ثبت نام کنندگان مسکن حمایتی

یازار :

+0 به یه ن

طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بیش از یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان نشان می‌دهد، یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۹۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند. ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد. در ابتدا مقرر بود تا ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه این زمان تا ۱۵ آذرماه تمدید شد.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تأهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ارومیه

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متأهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهور و از ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند تا طی بیش از یک ماه و حداکثر تا ۱۵ آذرماه با داشتن چهار شرط عنوان شده نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند.

مقالات دیگر:دفتر عقد


۱۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشور به دیابت مبتلا هستند

یازار :

+0 به یه ن

رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشورمان به دیابت مبتلا هستند، گفت: بعد از انجام واکسیناسیون، تعداد دیابتی‌هایی که در بیمارستان بستری شوند، کمتر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ اسدالله رجب ، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشورمان به دیابت مبتلا هستند، گفت: شیب ابتلا به دیابت نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای جهان رو به افزایش است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ از هر ۱۱ نفر بزرگسال یک نفر به دیابت مبتلا بوده است، اما اکنون از هر ۱۰ نفر، یک نفر دیابتی است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۴۵ از هر هشت نفر یک نفر به دیابت مبتلا باشد. بنابراین شیب تند ابتلا به دیابت را در سراسر جهان شاهدیم.

وی افزود: طبیعتا در کشور ما و به خصوص در منطقه خاورمیانه این شیب مقداری تندتر است. دلیل عمده آن هم این است که بالاخره کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حوزه مباحث بهداشتی و پیشگیری مقداری بیشتر هزینه کرده و کار می‌کنند. بر این اساس به خصوص در اروپا شیب ابتلا به دیابت بسیار پایین‌تر است و پایین‌ترین نرخ رشد را در کشورهای اروپایی می‌بینیم. در عین حال افزایش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی نیز در این زمینه موثر است.

وجود ۸ میلیون دیابتی در ایران

رجب با بیان اینکه آماری که از میزان ابتلا به دیابت در کشورمان و دنیا داده می‌شود، برآورد است، گفت: اکنون گفته می‌شود که بیش از ۶.۷ درصد از مرگ‌ومیرهای بزرگسالان در سراسر جهان در ارتباط با دیابت و عوارض ناشی از آن است. تقریبا بیش از ۵۰ درصد دیابتی‌ها در کشور شناسایی شده‌اند و به این ترتیب تقریبا بیش از ۵ میلیون نفر در کشورمان شناسایی شده‌اند. بر این اساس بیش از ۵ میلیون نفر دیابتی شناسایی شده در کشور داریم، اما به طور کلی برآورد می‌شود که تعداد مبتلایان به دیابت‌مان در کشور بیش از ۸ میلیون نفر است.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش بستری‌های کرونایی در میان دیابتی‌ها

رییس انجمن دیابت با بیان اینکه میزان مرگ و میر دیابتی‌ها در کشور ما هم بالاست، اظهار کرد: طبیعتا پاندمی کووید ۱۹ بر روی تمام مردم جهان اثر منفی گذاشته که در مبتلایان به دیابت هم به همین صورت بود. در آغاز پاندمی بیشتر دیابتی‌هایی را درگیر کرد که قند خون‌های بد کنترل داشتند و متاسفانه در کشور ما اکثر دیابتی‌ها کنترل خوبی انجام نمی‌دهند. در آمارهایی هم که در بیمارستان‌ها دریافت می‌کردیم، حدود ۲۲ درصد از کسانیکه در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند و فوت می‌کردند، دیابتی‌ها بودند. به خصوص دیابتی‌های نوع دو که یکسری بیماری‌های زمینه‌ای هم داشتند. مثلا دیابت داشتند، چاق هم بودند، فشار خون هم داشتند و ... البته بعد از انجام واکسیناسیون، میزان بستری دیابتی‌ها در بیمارستان کمتر شد. اما دیابتی‌هایی با کووید دچار مرگ و میر می‌شدند که بد کنترل بودند. به میزان نادر شاهد بودیم که مبتلایان به دیابتی که قند خون‌شان را به خوبی کنترل کردند، با ابتلا به کووید دچار فوت شوند.

چرا بیماری ۸۰ درصد دیابتی‌ها در کشور کنترل مطلوبی ندارد؟

رجب ادامه داد: اکنون شعار اصلی فدراسیون بین‌المللی دیابت برای امسال و سال‌های آتی "دسترسی مراقبت‌های دیابتی برای همه است". زیرا بسیاری از دیابتی‌های جهان هستند که هنوز دسترسی خوبی به آموزش‌های مرتبط با دیابت و انسولین ندارند. در جهان از هر دو نفر دیابتی یک نفر به آموزش‌های مرتبط با دیابت دسترسی دارد. در ایران هم متاسفانه به بحث آموزش‌های مرتبط با دیابت توجه نمی‌شود. دیابتی‌ها همواره می‌پرسند که چه چیزی بخورم و چه چیزی نخورم و اصلا از مباحث آموزشی مرتبط با این بیماری صحبت نمی‌شود. علت اینکه بیش از ۸۰ درصد از دیابتی‌هایمان از کنترل مطلوب برخوردار نیستند، این است که به خوبی در زمینه پیشگیری آموزش نمی‌بینند. باید پیشگیری کنیم که اولا به دیابت مبتلا نشویم و اگر شدیم باید پیشگیری کنیم تا دچار عوارض آن نشویم. در کشورمان به موضوع پیشگیری اهمیتی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا می‌توانیم دیابت بیش از ۸۰ درصد دیابتی‌های نوع دو را با پیشگیری و آموزش کنترل کنیم تا هزینه‌ای روی دست اقتصاد مملکت نگذارند. کار باید پیشگیری باشد، نه فقط شعار. در عین حال سیاستمداران بهداشتی و درمانی کشور باید بودجه لازم را برای آن ارائه دهند و آموزش پزشکی هم بر این اساس تغییر کند. در این صورت می‌توان تعداد مبتلایان به دیابت را کاهش داد. در غیر این صورت هرچقدر منابع داشته باشید باید خرج دیابتی‌ها کنید.

دسترسی مناسب دیابتی‌ها به دارو

رجب درباره وضعیت دسترسی به دارو و تجهیزات مرتبط با بیماران دیابت مانند انسولین قلمی، گفت: خوشبختانه اکنون برای مبتلایان به دیابت مشکل دارو نداریم. دارو هم داریم، اما نکته مهم باز هم آموزش است؛ چراکه بیمار باید بداند که چگونه از دارو استفاده کند. زیرا مدیر درمان و درمان‌کننده اصلی در دیابت خود بیمار است و باید به او آموزش درست ارائه داد. اکنون ۸۰ درصد بیماران دیابتی دارو می‌گیرند، اما نتیجه نمی‌گیریم. زیرا آموزش وجود ندارد. اکنون داروهای دیابت در کشور تحت پوشش بیمه است و بخشی از آن‌ها وارداتی‌ هستند، اما اکثرشان به صورت تولید داخلی وجود دارند. در زمینه داروهای وارداتی طبیعتا ممکن است دچار مشکلاتی شویم، اما باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه با امکاناتی که داریم دارو و درمان دیابتی‌ها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی دیابتی‌ها، گفت: برخی مبتلایان به دیابت که به سر کار می‌روند از ترس اینکه اخراجشان نکنند، نمی‌توانند قند خود را در محل کار کنترل کنند. مشکلات اجتماعی این بیماران بیش از مشکلات درمانی‌شان است.

انواع دیابت

رجب درباره تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو، گفت: طبق طبقه‌بندی سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی دیابت، چهار دسته است که شامل دیابت نوع یک، نوع دو، دیابت بارداری و دیابت همراه با بیماری‌های دیگر است. شایع‌ترین نوع آن دیابت نوع یک و دو است. دیابت نوع یک بیشتر کودکان، نوجوانان و افراد زیر ۳۰ سال را مبتلا می‌کند. در این نوع دیابت سیستم دفاعی بدن به دلایلی به سلول‌های تولید انسولین حمله می‌کند. دیابتی نوع یک وقتی به این نوع دیابت مبتلا می‌شود باید انسولین درمانی شود و این نوع دیابت قابل پیشگیری هم نیست. حدود ۵ تا ۱۰ درصد از دیابتی‌ها به دیابت نوع یک مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: حال دیابت نوع دو که شایع‌ترین نوع دیابت بوده و ۹۰ درصد دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند، عمدتا افراد بالای ۳۰ سال هستند. علت اصلی دیابت نوع دو تغییر در شیوه زندگی مانند بی تحرکی، تغذیه ناسالم، افزایش وزن و... است. به همین دلیل می‌گوییم افرادی که چاق هستند، ممکن است بیش از ۸۰ درصد در طول زندگی‌شان به دیابت مبتلا شوند. درمان این دیابت تغییر در شیوه زندگی، مدیریت استرس و در نهایت استفاده از داروهای خوراکی است و یک‌سوم تا یک‌چهارم از این افراد هم نیازمند تزریق انسولین می‌شوند. این افراد کسانی هستند که دیابت‌شان دیر تشخیص داده می‌شود. یکی از علائم دیابت، بی‌علامتی آن است. یعنی فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده، اما شناسایی نشده است.

 

رجب گفت: اگر یک بیمار مبتلا به دیابت بیش از ۴ سال قندش بالای حد نرمال باشد، طبیعتا باید منتظر عوارض بیماری در او باشیم. درصد بسیار ناچیزی است که امکان دارد قند بالا داشته و دچار عارضه نشوند، اما اکثر دیابتی‌ها با قند بالای کنترل نشده، دچار عوارض دیابتی می‌شوند. بیشترین عارضه‌ای که ایجاد می‌شود ابتدا عوارض چشمی است. بعد از آن بیماری‌های قلبی و عروقی و احتمال ایجاد زخم پای دیابتی و ... هم وجود دارد.

مقالات دیگر:سالن زیبایی رودکی


ابراهیم رئیسی حکم جدید صادر کرد

یازار :

+0 به یه ن

مهر : سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری را به عنوان رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین" منصوب کرد.

ابراهیم رئیسی حکم جدید صادر کرد

متن حکم رئیس جمهور کشورمان به شرح زیر است؛

مقالات بیشتر:وکیل کیفری ارومیه

بسم الله الرحمن الرحیم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدحسن اختری در اجرای ماده (۵) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۳۶۹,۲.۱۹ مجلس محترم شورای اسلامی و ماده (۱) آئین نامه اجرایی آن مصوب ۰۸/۰۷/۱۳۷۷ هیات وزیران، با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین» منصوب می‌شوید. توفیقات روز افزون آن جناب در انجام شایسته وظایف محوله، حمایت همه جانبه از مقاومت و حقوق حقه مردم ستمدیده، شجاع و مبارز فلسطین، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سید ابراهیم رئیسی

مقالات دیگر:دفتر ازدواج


کشف جسد یک مرد با لباس خانگی در بزرگراه امام علی تهران / راز قتل چه بود؟

یازار :

+0 به یه ن

تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی عامل مرگ مرد جوان ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت دوماه از حادثه، وکیل خانواده وی به دادسرای امور جنایی آمد و از همسر مرد جوان به اتهام قتل شکایت کرد.

کشف جسد یک مرد با لباس خانگی در بزرگراه امام علی تهران / راز قتل چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تحقیقات پلیس پایتخت درباره مرگ مشکوک مرد میوه‌فروش با تحقیق از همسرش وارد مرحله تازه می‌شود.

یکی از روزهای شهریور ماه امسال بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید، پیکر زخمی و نیمه جان مرد جوانی از بزرگراه امام‌علی (ع) برای درمان به یکی از بیمارستان های جنوب تهران منتقل شده‌است. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد پیکر این مرد را راننده عبوری پیدا کرده و بعد با اورژانس تماس گرفته‌است.

راننده عبوری گفت: در حال رانندگی بودم که چشمم به جسم مشکوکی در حاشیه بزرگراه افتاد و کنجکاو شدم و خودروام را متوقف کردم. وقتی نزدیک شدم دیدم مردی با لباس خانگی زخمی و نیمه‌جان روی زمین افتاده‌است که احتمال دادم با خودرویی تصادف کرده و راننده آن هم از محل گریخته‌است. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت تیم پزشکی اعلام کردند مرد جوان بر اثر شدت جراحات که ناشی از اصابت جسم سخت به بدنش بود، روی تخت بیمارستان فوت کرده است.

بدین ترتیب تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی عامل مرگ مرد جوان ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت دوماه از حادثه، وکیل خانواده وی به دادسرای امور جنایی آمد و از همسر مرد جوان به اتهام قتل شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: پیمان در میدان تره‌بار کار می‌کرد و وضع مالی‌اش هم خوب بود. خانواده وی مرا به عنوان وکیل انتخاب کردند و از من خواستند از همسرش به اتهام قتل پسرشان شکایت کنم. به گفته اولیای‌دم پیمان از مدتی قبل با همسرش اختلاف پیدا کرده‌بود و همیشه با هم مشاجره لفظی داشتند. اختلافات آن‌ها آنقدر زیاد شده بود که حتی تصمیم به جدایی هم گرفته‌بودند.

زمانی که پیکر نیمه‌جان پیمان در بزرگراه پیدا شده با لباس خانگی بوده در صورتی که چطور ممکن است پیمان با لباس خانگی به آن بزرگراه که در مسیر خانه‌اش هم نیست برود و در آنجا تصادف کند. ما احتمال می‌دهیم که او در مکان دیگری بر اثر ضرب و جرح به شدت زخمی شده و عامل یا عاملان قتل هم پیکر نیمه جانش را به بزرگراه منتقل و در آنجا رها می‌کنند تا با صحنه‌سازی مأموران پلیس را فریب دهند و اینگونه جلوه دهند که او در تصادف با خودرو کشته شده‌است. از طرفی هم این احتمال هم وجود دارد که عامل یا عاملان قتل با تصادف عمدی او را به قتل رسانده باشند.

وکیل اولیای دم درباره علت شکایت از همسر وی به اتهام قتل گفت: براساس گفته‌های اولیای دم همسر پیمان پس از حادثه به خارج از کشور فرار می‌کند، چون فکر می‌کند که از سوی مأموران پلیس بازداشت می‌شود تا اینکه چند روز قبل وقتی می‌بیند هیچ خبری نشده و آب از آسیاب افتاده‌است، دوباره به ایران بر می‌گردد. الان از او به اتهام قتل شوهرش شکایت دارم.

 

با طرح این شکایت قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از کارآگاهان جنایی دستور داد تحقیقات فنی خود را درباره این حادثه آغاز کنند تا زوایای پنهان مرگ مرد جوان بر ملا شود.

مقالات دیگر:خانه سالمندان غرب تهران


خون درگذشتگان ورودی آبپخش گردن کیست؟

یازار :

+0 به یه ن

اتحادخبر: وقتی آقای رضایی عنوان وکیل مردم رو یدک میکشه و به اصطلاح نماینده دشتستانه اما در سفر رئیسی و هیات دولتش به استان بخاطر منافع شهرش آبپخش روزه سکوت میگیره و حاضر نمیشه راجع به قطعه آبپخش تنها قسمت ناتمام طرح ملی بزرگراه برازجان-گناوه حرفی بزنه و بگه این پروژه مال دولت دهمه و الان که دولت سیزدهم دولت متبوعم راس کاره باید ...

اتحادخبر: وقتی آقای رضایی عنوان وکیل مردم رو یدک میکشه و به اصطلاح نماینده دشتستانه اما در سفر رئیسی و هیات دولتش به استان بخاطر منافع شهرش آبپخش روزه سکوت میگیره و حاضر نمیشه راجع به قطعه آبپخش تنها قسمت ناتمام طرح ملی بزرگراه برازجان-گناوه حرفی بزنه و بگه این پروژه مال دولت دهمه و الان که دولت سیزدهم دولت متبوعم راس کاره باید اونو به اتمام برسونه، بایدم هر روز شاهد حوادث تلخ اینچنینی در این محور باشیم. این حادثه نه اولیه و نه آخریه. یکی از این مسئولان بپرسه مگه اینا هموطن ما نبودن؟ هم استانی ما نبودن؟ حقشون بود که چنین پرپر بشن؟ خونواده نداشتن؟ به خاک سیاه ننشستن؟

مقالات بیشتر:وکیل خوب در ارومیه

ولی حق آن درگذشتگان دامن همه اونایی که مخالفت کردن و یا کوتاهی کردن تا قطعه آبپخش بعد از ۱۲ سال به سرانجام نرسه رو خواهد گرفت؟

آقای امام جمعه آبپخش تو اون دنیا جواب خدا رو چی می دی؟

میگن چوب خدا صدا نداره اما امیدوارم چنان از خدا بخورین که گوش فلک رو کر کنه بحق خون تمام این بی گناهان که بخاطر ندانم کاری شماها چنین بر زمین ریخت و رفتند کنج قبرستون.

ما هیچوقت پیشرفت نمیکنیم و نخواهیم کرد تا وقتیکه مردم آبپخش و مسئولان استانی طرح ملی رو فدای منافع یک عده ای میکنند و اجازه می دهند بزرگراه برازجان-گناوه از وسط یک شهر رد بشه. حقا که برازنده ماست اگه بهمون بگن جهان سومی هستیم.

مقالات دیگر:عروس سرا


طرح صیانت از فضای مجازی ناقض قانون اساسی است

یازار :

+0 به یه ن

یک وکیل پایه یک دادگستری معتقد است مواردی از طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مانند اجبار شرکت‌های صاحب پلتفرم‌ به داشتن نماینده قانونی در کشور یا تعیین تعرفه برای خدمات پایه کاربردی ناقص قوانین کشور و وظایف دیگر نهادهاست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، طرح بحث‌برانگیزی است که از سوی مجلس مطرح شده و هم‌اکنون در حال بررسی است. یکی از مشکلات این طرح به نظر کارشناسان حقوقی این است که مواردی از طرح، مانند اجبار شرکت‌های صاحب پلتفرم‌ به داشتن نماینده قانونی در کشور یا تعیین تعرفه برای خدمات پایه کاربردی ناقص قوانین کشور و وظایف دیگر نهادهاست.

محمدجعفر نعناکار در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی اظهار کرد: طرح صیانت، فی نفسه طرح مفیدی است؛ اما طرحی که در حال حاضر به عنوان طرح صیانت در مجلس بررسی می‌شود، در مواردی ناقض قانون اساسی است.

مقالات بیشتر:وکیل خوب ارومیه

وکیل پایه یک دادگستری با بیان این که این طرح پلتفرم‌ها را ملزم به داشتن نماینده قانونی در کشور کرده است؛ اما اجرای آن به دلیل نقض قانون اساسی امکان‌پذیر نیست، افزود: ماده قانونی وجود دارد مبنی بر این که شرکت‌های خارجی‌ای که سهامداری از رژیم صهیونیستی دارند، داخل کشور نمی‌توانند فعالیت کنند. وقتی سهامدار پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و واتساپ اسرائیلی هستند، چگونه می‌توانند در کشور نمایندگی بگیرند؟

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که حتی اگر این شرکت‌ها سهامدار اسرائیلی هم نداشته باشند، با توجه به مشکل تحریم‌های مالی چگونه می‌توانند در کشور نمایندگی داشته باشند، گفت: در حال حاضر که نمایندگی‌های سامسونگ و ال جی هم از کشور رفته‌اند، چگونه فیسبوک و واتساپ می‌توانند نمایندگی داشته باشند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس ماده واحده‌ای که در کنفرانس سران کشورهای اسلامی مطرح شد، باز هم مراودات مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی ممنوع است و اصولا بسیاری از پلتفرم‌های امریکایی دست آنهاست. اجبار پلتفرم‌ها برای تاسیس نمایندگی در ایران، ناقض قوانین کشور است.

نعناکار با تصریح بر این که پلتفرم‌ها در صورتی می‌توانند نمایندگی داشته باشند که اجازه فعالیت در کشور داشته باشند، گفت: نکته دیگر هم این است که زیرساخت ارتباطات مالی باید درست شود. چون شرکت‌ها مراودات مالی دارند و وقتی نتوانند حساب بانکی داشته باشند، عملا فعالیتی نخواهند داشت.

وکیل پایه یک دادگستری با بیان این که طرحی که هم‌اکنون به عنوان طرح صیانت مطرح شده است، از منظر حقوقی و قضایی، ایرادات بزرگی دارد، افزود: برای مثال در ماده ۲ بند «ب» این طرح آمده است که این طرح شامل؛ «اتباع ایرانی ارائه‌دهنده یا کاربر خدمات پایه کاربردی، خدمات ارتباطاتی و فناوری اطلاعات در داخل یا خارج از شبکه ملی اطلاعات» است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بر اساس این بند، اگر فردی تبعه ایران باشد، حتی اگر در آمریکا هم زندگی کند باید تابع این طرح باشد. این بند، واقعی نیست چون وقتی کسی از مرزهای جغرافیایی خارج شود، با خودش پیوست قانونی نمی‌برد و تابع قانون محل سکونت فعلی‌اش است.

 

وی با اشاره به این که بخشی از طرح، برای خدمات پایه کاربردی، تعرفه اعلام کرده است، گفت: این مورد نقض آشکار شرح وظایف شورای رقابت، کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ICT، نظام صنفی و اتحادیه‌هاست. در حالی که قیمت‌گذاری باید در بازار آزاد اتفاق بیفتد و این که در یک کمیسیون قیمت‌گذاری انجام شود، مانع رقابت بین کسب و کارها می‌شود.

نعناکار با تاکید بر این که این طرح نظام کشور را طبقاتی کرده است، یادآور شد: بر اساس این طرح، اینترنت قرار است به شیوه‌های مختلف ارائه شود، به این معنا که افراد تابع کشور را بدون مطالعه کافی و بدون شاخص‌گذاری طبقه‌بندی می‌شوند. این موضوع حتی از نظر فقهی هم مشکل‌ساز است، چون نظام طبقاتی در فقه نفی می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: مورد دیگر، تشکیل مرجع مستقل ذیل اصل ۲۵ قانون اساسی است. همانطور که می‌دانید تفتیش نامه‌ها و پاکت‌ها و اطلاعات بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی ممنوع است؛ اما مطابق این طرح، این دسترسی فراهم می‌شود که همه اطلاعاتی که در شبکه داخلی رد و بدل می‌شود، رصد شود و این نقض قانون اساسی است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده ۲۰ این طرح؛ « هرگونه دعوت یا اجبار اتباع ایرانی یا ساکنان ایران به کاربری خدمات پایه کاربردی خارجی فاقد مجوز توسط وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی ممنوع است.» یعنی نمی‌توان کسی را مجبور کرد که از واتساپ استفاده کند. معنی مخالف این عبارت، این است که می‌توانند افراد را اجبار کنند که از شبکه داخلی استفاده کنند، در حالی که اجبار افراد مطلوب نیست.

وی با بیان این که این طرح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از چرخه حکمرانی خارج کرده است، افزود: بر اساس این طرح، همه اختیارات وزارتخانه به کمیسیون عالی تنظیم مقررات داده می‌شود و به نظر می‌رسد حتی می‌توان وزارت ارتباطات را منحل کرد چون اختیاراتش گرفته شده است.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج ثبت ازدواج اتباع


رای پرونده ویلموتس باز هم به تعویق افتاد

یازار :

+0 به یه ن

وکیل فدراسیون فوتبال از تمدید مهلت دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برای صدور حکم مارک ویلموتس خبر داد.

رای پرونده ویلموتس باز هم به تعویق افتاد

به گزارش بولتن نیوز، روزبه وثوق احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال گفت: دادگاه حکمیت ورزش امروز (جمعه) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مهلت صدور حکم پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، تا ۵ آذر (۲۶ نوامبر) تمدید شده است.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی ارومیه

پیش‌تر اعلام شده بود که صدور حکم پرونده ویلموتس، اول ماه سپتامبر خواهد بود اما به درخواست دادگاه حکمیت ورزش تا پایان ماه سپتامبر (۷ آبان) تمدید شد.

مقالات دیگر:باغ تالار


مرگ‌ مشکوک یک وکیل زن در مشهد

یازار :

+0 به یه ن

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: جسد یک وکیل زن ۳۹ ساله در باغی در اطراف مشهد کشف شد و تحقیقات در خصوص این مرگ مشکوک ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود عارفی‌راد افزود: متوفی باغ‌ویلایی در اطراف مشهد را برای یک شب اجاره کرده بود اما در موعد مقرر تحویل نداده‌ بود.

مقالات بیشتر:وکیل ارومیه

وی اظهار‌ کرد: صاحب باغ دیروز نسبت به موضوع مشکوک شده و پس از مراجعه به محل با جسد این زن مواجه شده‌ بود.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد گفت: در بررسی‌های اولیه آثار ضرب و جرح و دفاع روی جسد وجود ندارد و هنوز اظهارنظری در خصوص جنایی‌بودن این مرگ نمی‌توان کرد.

عارفی‌راد گفت: اظهارنظر نهایی در خصوص مرگ این وکیل پس از ارائه نتیجه کالبدشکافی و بررسی‌های بیشتر امکان‌پذیر است.

مقالات دیگر:آرایشگاه زنانه قصرالدشت


متهم شدن یکی از اطرافیان وکیل ترامپ به نقض قانون انتخابات آمریکا

یازار :

+0 به یه ن

یک تاجر اوکراینی که گفته می‌شود در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رودی جولیانی همکاری داشته، متهم به نقض قوانین مالی مربوط به کمک به کارزار انتخاباتی ترامپ شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لو پارناس که یک تاجر ثروتمند اوکراینی است متهم است با همکاری رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ به مبارزات انتخاباتی رییس جمهور سابق آمریکا کمک مالی کرده است. این کمک مالی قوانین مربوط به کارزارهای انتخاباتی در آمریکا را نقض کرده است.

بر این اساس، دادستان‌ دادگاه فدرال آمریکا می‌گوید پارناس ۴۹ ساله و فرد دیگری به نام آندری کوکوشکین به طور غیرقانونی پول‌های زیادی را برای پیشبرد اهداف انتخاباتی در اختیار برخی چهره‌های جمهوری خواه قرار داده اند.

مقالات بیشتر:وکیل ارومیه

داملیان ویلیامز، یکی از دادستان‌های آمریکایی حاضر در این پرونده گفت: هیئت منصفه دادگاه فدرال به اتفاق آراء معتقدند که لو پارناس و آندری کوکوشکین برای توطئه علیه نظام سیاسی آمریکا تلاش کرده اند.

این محاکمه که از دو هفته پیش آغاز شده است در حال بررسی اتهامات مربوط به کمک‌های مالی برخی رابطان و تاجران خارجی به گروهی از جمهوری خواهان در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

لوپارناس متهم است بیش از ۳۲۵ هزار دلار را در زمان تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در اختیار رودی جولیانی، وکیل رییس جمهور سابق آمریکا قرار داده است. این موضوع بار دیگر بحث درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داغ کرده است.

براساس قوانین کارزارهای انتخاباتی در آمریکا، نامزدها می توانند کمک های خارجی و داخلی دریافت کنند اما باید این کمک ها و میزان آن را به مراجع قانونی اعلام کنند. برای مثال، عربستان سعودی یکی از بزرگترین حامیان مالی خارجی حزب جمهوریخواه در انتخابات های آمریکا محسوب می شود. با این حال، در صورت تخلف در اعلام این کمک ها، این موضوع می تواند نقض قانون انتخابات و دخالت کشورهای خارجی در انتخابات محسوب شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه


  • [ 1 ]